Länkar till Islandshäststall i Dís närområde som anordnar ridskola, kurser föreläsningar mm.

Föreningar som ingår i StIF Stockholms Islandshästförbund

Dís

Besök gärna Svenska Islandshästförbundet för mer information om tävlingar, utbildningar mm

Aktiviteter 2020
Uteritt 26 september kl 10.30 -  ca 12
Vi samlas på Ensta utanför Vårsta och rider iväg vid 10.30. Åter tillbaka till Ensta ca 12  då vi bjuder på lunch. Passa på att följa med på en härlig ridtur med trevliga klubbkompisar. Maila medlem@disislandshastforening.se om du och din häst vill följa med.
Välkomna!

Sadel och utrusningskurs den 4 oktober. Start kl 9.30 på Stall Zelus
Kursen är fullbokad men en reservlista är upprättad. Maila vid intresse att stå med på reservlistan.

Sadelproblem? Ny sadel? Frågor som vi hästägare har, men vi ofta saknar kunskapen om. Under hösten kommer vi att ordna en kurs i hur du som hästägare själv kan känna och göra bedömning om hur din sadel passar och vad som ev kan behöva ändras. Vi kommer att med hjälp av Bett&Sadlar ordna en endagskurs för att ge hästägare mer kunskap i hur utrustningen påverkar hästen. Målet är att veta hur man ska tänka kring hästens utrustning och belastning från ryttare. Som ägare är det viktigt att ha en bra grundkunskap i hästens utrustning. Då kan man förebygga utrustningsrelaterade skador.

Kostnaden 500:- för medlem och 600:- icke medlem
Heldags kurs ink enkel lunch och kaffe.
Betala till bankgiro 5432-2631.

Anmäl dig till medlem@disislandshastforening.se